marciart

marciart

Első próbálkozások a Multikopterek világában.

2015. október 06. - Marciart

 images_1.jpg

Hol is kezdjem tavaly decemberben, játékból vettem egy Hubsan X4 est, semmilyen tervem nem volt vele csak játéknak, esetleg a húgomnak oda adom.

dsc_0320.jpegIgen egyszerű kis masina, kefés motorok, állig néhány gramm, és kárt nem lehet benne tenni, alapból adnak propeller védőt. Probléma ott kezdődött vele, van benne egy beépített kamera és ki akartam vinni szabad térre videó felvételeket készíteni, két  probléma volt az egyik az hogy a beépített kamera minősége nagyon gyenge már vga nak se mondható, másik a legkisebb fuvallat elrepíti jó messzire nem egyszer fán kötött ki.

 hgfj-03_16.jpgdsc_0432.jpeg

Közben rendeltem egy nagyobb gépet JJRC H9D  e-hez adtak fpv-t így monitoron is lehetett látni mit lát a gép, nem akarom szidni, de muszáj. Aki teheti jó messzire kerülje el! A kamerája borzalmas használhatatlan, fpv szintén szakadozik akad és kb kivehetetlen a kép, Hubsan nál is rosszabb, arról nem is beszélve, hogy a felvételeket nem mindig mentette el, kefés motor+fogaskerék áttétel nem győzött meg a fogak már az első repülésnél letörtek, 2 ik repülésnél már motor kellett cserélni, a váz olyan gyenge hogy elég ránézni és eltörik. Legkisebb fuvallat elvitte, meglepő módon könnyebben mint a kis Hubsant, irányításra nagyon nehezen reagált, inkább egy eldobható papír repülőre emlékeztetett. Nem is beszélve arról hogy alapból hibásat kaptam amit szerencsére kicseréltek.dsc_0332.jpeg

Sok szenvedésen túl, rájöttem, hogy ha szeretnék videózni fotózni multikopterrel, ahhoz olyan modell-t kell választani, ami elbír egy sj4000 sport kamerát meg persze egy gimbalt és nem kell minden repülés után valamelyik alkatrészt kicserélni. Ilyen téren kizárólag olyan modell jöhetett szóba ami 3 fázisú bldc motorokkal van szerelve, tartja pozíciót, jelvesztés esetén visszatér a kiinduló pontra. Itt jön egy szakadék a kategóriákban, mivel tapasztalatom nem volt, építésbe nem mertem belevágni vagyis kizárólag RTF jöhetett szóba(érsd :Ready To Fly->vagyis kiveszed a dobozból és repülhetsz), egy ilyen gép 65000Ft+vám tol van.

dsc_0940.JPG2014121816581008eu6w5.jpg

Első sorban használt Phantom 1 re gondoltam, de amelyik gépeket megnéztem mindegyiknek volt valami nyűgje. Hol valamelyik motor csapágya, vagy a GPS nem mindig talált jelet.

dsc_0458.jpeg

Rájöttem vagy többet szánok rá, vagy olcsóbb kínai modelleket nézek. Itt több modell jött számításba FlyIng 3D X8 erről gépről nem sok info van, Walkera X350 sok rosszat írtak és ugye ez már drágább, illetve WLtoys V303.

Míg végül rátaláltam a Cheerson CX20, ez a gép mindent tud ami kell, GPS Hold, RTL, failsafe , 7csatornás távja van 2 potival a csatornák kivezetve.

 

 Folytatás a következő posztban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marciart.blog.hu/api/trackback/id/tr317904246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása